Witaj Miły Gościu na pokładzie Linii Lotniczych "Smurffair". Rozgość się tutaj - mój wirtualny barek jest zawsze obficie zaopatrzony ;) Życzę wyłącznie miłych lotów i wielu przyjemnych wrażeń!

niedziela, 16 września 2007

Dlaczego lubię Wasze blogi. Część II.

   Dziś zgodnie z obietnicą biorę sobie "na warsztat" nieszczęśników, którzy zlokalizowani są w pierwszej grupie blogów, do których zaglądam.
   Pechowcy wchodzący w skład drugiej grupy dostaną "po uszach" najprawdopodobniej w sobotę.
   No to kontynuujmy.
Lubię bloga...
   ...Hexe, bo pisze mądrze, krótko i na temat, w sposób, który nazywam mini-max, tj. minimum słów, maksimum treści. Posty Czarującej są zawsze interesujące, obojętnie czy pisze ironicznie, czy zamieszcza wesoły obrazek , czy też zapodaje poważne felietony. Bardzo lubię czytać Moją Wspaniałą Czarownicę, bo na ogół znajduję na tym blogu ciekawy tekst poparty niezwykle rozsądnym punktem widzenia na nasze codzienne sprawy, albo też doskonałe poczucie humoru, często zresztą zawarte "między wierszami", co w moich oczach nadaje blogowi Czarującej dodatkowego uroku.
   ...Ptr-a, bo ma specyficzny, zresztą mocno zakręcony, styl pisania. O czym by nie pisał, zawsze temat ujmuje nietypowo, prezentując przy tym swoje, przyznaję od razu, dość oryginalne, poglądy na otaczający świat. Poglądy te zazwyczaj cechuje jedna rzecz wspólna - otóż zauważyłem, że Ptr, jako wartość najwyższą stawia na wolność jednostki ludzkiej, a interes kraju, czy narodu ma już zdecydowanie mniejsze znaczenie.  Styl Ptr-a cechuje specyficzna prostota w doborze słów pomieszana ze sporą fantazją, co daje w efekcie interesującą mieszankę, składającą się na ciekawy blog Kanalii.
   ...Woman, bo potrafi w kilku szczerych, prostych i jednocześnie mądrych słowach znakomicie opisać swoje niełatwe życie. Pamiętam, jak pierwszy raz zacząłem czytać blog Woman. Ujęła mnie wtedy ta prosta i jednocześnie porażająca szczerość, a ponieważ w swoim pierwszym poście Autorka napisała, że zaczyna pisać coś, co i tak niedługo zniszczy, napisałem wtedy w komentarzu pod tym postem "Nie niszcz, proszę...". Pomogło. Od tego czasu blog Pretty zebrał już pokaźną grupkę swoich fanów, do których i ja się zaliczam.
   ...Adeliny, bo pisze ciekawie, umiejętnie wplatając do bloga różną, zawsze interesującą tematykę. Dopóki nie poznałem Adeliny, to zawsze myślałem, że dentystki, to głównie sadystki, które nic innego nie potrafią, jak tylko pastwić się nad swoimi biednymi pacjentami, usadowionymi w fotelach dentystycznych  oczko . Adelina na swoim blogu pokazuje, że byłem w błędzie - ta dziewczyna przepełniona jest spontaniczną radością życia, zmiksowaną z dużą wrażliwością. To się czuje czytając ten blog i chyba dlatego jego Autorka ma naprawdę wielu oddanych wielbicieli.
   ...Płateczka, bo na swoim blogu potrafi znakomicie przekazać swoją skomplikowaną osobowość. Płateczek jest specyficzny i tę specyficzność widać i czuć także na blogu. Czasem potrafi w zaledwie paru zdaniach oddać swoje przeżycia i w tej swojej lakoniczności jest bliska mistrzostwu świata. Psyche Płateczka jest niezwykle bogate i bardzo skomplikowane, co daje się wyczuć, gdy czyta się ten blog.
   ...Karminy, bo potrafi z niezwykłym wprost entuzjazmem opowiadać o największej pasji swego życia. Cóż to za pasja? Hmm, chyba mogę to zdradzić - otóż są to konie... Jednak myliłby się ten, kto by pomyślał, że na blogu Karminy są tylko i wyłącznie konie. Tam jest dużo więcej - jest przekazana wrażliwość i radość życia Autorki bloga, jest świetna poezja, są wspaniałe zdjęcia, jest świetna grafika, a to wszystko okraszone jest kapitalnym poczuciem humoru Karminy, który już od dawna nadzwyczaj sobie cenię.
   ...Maestra Piranessi, bo prowadzi uduchowiony, artystyczny blog, będący Mekką dla ludzi poszukających wartości głębszych, niż codzienna szarzyzna życia. Maestro ma w sobie artystyczną duszę, co widać nie tylko po wierszach, ale też po barwnych opisach podróży, po zamieszczonych fotografiach oraz obrazach. Bardzo interesujące są też felietony dość często publikowane przez Autora tego bloga. Nic dziwnego, że Piranessi ma sporo swoich stałych, wiernych czytelników.
   ...Luzi, bo potrafi w prosty i nieskomplikowany sposób opisać swój złożony, barwny świat. Blog Luzi ma postać dziennika, w którym Autorka w kilku słowach opisuje nowe wydarzenia ze swojego życia, przedstawia swoje nastroje i to, czym aktualnie żyje. W tym blogu wyczuwa się szczere i spontaniczne przekazywanie ludzkich emocji trapiących nas każdego dnia.
   ...Beaty, bo na swoim blogu potrafi barwnie przekazać nie tylko przeżycia ostatnich lat swojego życia, ale też swoje radości i smutki oraz rozterki duchowe. Beata to dzielna dziewczyna, która postanowiła zamieszkać w innym kraju i dopięła swego. Pomimo braku akceptacji ze strony swojej najbliższej rodziny, potrafi iść przez życie z podniesioną głową, co wzbudza mój wielki podziw i sprawia, że zawsze chętnie zaglądam na blog Beatki.
   ...Mariol, bo potrafi pisać w sposób różnorodny, ale zawsze interesujący. Blog Mariol to swoista mieszanka felietonów, poezji, opisów wycieczek, różnych relacji, no i sporej dawki humoru. Słowem trudno ten blog jednoznacznie zaklasyfikować, jest on dość specyficzny i wyjątkowy. Chętnie zaglądam na ten blog, a sama Mariol "kupiła" mnie ostatecznie, gdy pewnego razu opisała w jednym z postów swój sentyment do "Shine On You Crazy Diamond". Dla mnie również jest to jedna z moich ulubionych płyt. 
   ...Niepokornej, bo pisze z reguły nieco kontrowersyjne posty, po których od razu zaczynamy dość zaciętą polemikę. Niepokorna już niejeden raz mogła się dobitnie przekonać, że ze mnie jest także raczej niepokorny Smurff  wrr . Ale muszę też przyznać, że Niepokorna stanowi dla mnie niemal niewyczerpane źródło inspiracji i jeszcze niejeden post zamierzam zapodać, który de facto będzie efektem naszej gorącej polemiki.
   ...Toma, bo pisze niezwykle głębokie, mądre i przemyślane filozoficzne posty. Refleksje Toma są zawsze bardzo ciekawe. W swoich postach porusza na ogół bardzo uniwersalne, trudne tematy, głównie z dziedziny aksjologii i etyki. Każdy post Toma zmusza mnie do głębszych refleksji i przemyśleń. Nie dziwi zatem, że blog Toma cieszy się bardzo dużą popularnością wśród blogowiczów wszelkiej maści.
   ...Doroty, bo pisze bardzo interesująco, poruszając w swoich postach głównie tematy z dziedziny psychologii. Dorota z zamiłowania interesuje się psychologią i to się doskonale wyczuwa zarówno w trakcie czytania omawianego bloga, jak i czytając bardzo ciekawe komentarze Doroty. Już wcześniej wiedziałem, że psychologia jest niezmiernie ciekawą dziedziną nauki, ale teraz czytanie Doroty uświadomiło mi, że nie do końca zdawałem sobie sprawę, że aż tak bardzo ciekawą.
   Na koniec tej części napomknę słówko nt. fotograficznego bloga Czado /Pejzaże karpackie/. Blog ten zawsze mnie zachwyca przepięknymi górskimi pejzażami. Nie ulega dla mnie wątpliwości, że Czado potrafi dostrzec wyjątkowe piękno gór i co więcej, potrafi nam to przekazać w swoich fotografiach. Ponieważ ja także mam wielki sentyment do gór, blog Czado stanowi dla mnie odskocznię od naszych małych, przyziemnych spraw.
   Pozwolę sobie tutaj na koniec zamieścić jedną z wielu pięknych fotografii Czado, co mam nadzieję Autor mi wybaczy.
  
Na zdjęciu Tatry Zachodnie - jedna z wielu fotografii Czado.